Edita


Qui li ha canviat el comandament a la meva àvia?

Dijous passat, dinant a casa de la meva àvia, em deia que estava convençuda que algú li havia canviat el comandament de la tele de 14" que deu fer uns tretze o catorze anys li vaig vendre quan treballava a Kyoto (una botiga d'electrodomèstics amb nom japonès, situada davant de l'Hospital de Sant Pau de Barcelona que tenia com a símbol un ós panda, un animal que en llibertat només viu a la Xina). Fins fa pocs dies, quan ella pitjava el botonet amb el número u li sortia TV1 i ara li sortia un altre canal i la primera la tenia al 8, per tant, aquell comandament no era el seu.

Obviament, algú li havia resintonitzat la tele i tenia els canals desordenats, el comandament era el mateix de sempre. Si allò implicava una dificultat explicar-li, em va venir al cap la dificultat que implicaria explicar-li què era un bloc, el Facebook o Second Life, tenia allà davant meu l'enorme esquerda que hi ha entre la tercera edad i les noves tecnologies. És clar que hi ha avis que naveguen per internet, que tenen bloc o que porten les finances familiars amb l'Excel, però són una petita minoria, cada vegada més, però continuen sent molt poquets. Suposo que de seguida relacionen tot aquest món amb dificultats, ves a saber, però el que és cert és que cada vegada vivim més temps i per molta gent gran acostar-se a la tecnologia no només els pot servir com a oci sinó per guanyar en qualitat de vida. Pels avis d'avui hi ha projectes com Netcarity o Eldergames que s'encarreguen d'investigar sobre el tema (aquí trobareu un vídeo explicatiu).

I pel que fa als avis del futur, no descobriré res si afirmo que la cosa serà molt diferent, ja que els nens d'avui en dia sembla que portin de sèrie una mena de xip tecnològic que fa que ho acceptin tot amb una normalitat sorprenent. Per exemple, els meus fills de 4 i 7 anys, ja tenen com una cosa normalíssima, veure vídeos de qualsevol cosa que els interessi per internet; des del Molina del Polònia fins a documentals sobre l'univers, passant pel High School Musical, això sí el senyor Google els ajuda a arribar allà on volen i els hi dóna un cop de mà de tant en tant, com el dia que van escriure a la cerca "jai escul musical"...

Etiquetes de comentaris: , , ,

0 Respostes a “Qui li ha canviat el comandament a la meva àvia?”

Publica un comentari a l'entrada



© 2007 Des de Sant Pol | Template by Blogger Templates.

Edita aquesta pàgina (si teniu permís) Edita aquesta pàgina (si teniu permís) | Informa sobre correu brossa Documents de Google -- processament de textos, presentacions i fulls de càlcul a Internet.